1. Cum funcționează un cont?

Ți-ai creat un cont. La crearea acestuia ai fost nevoit să completezi 2 formulare: cel de înregistrare pe website și formularul de înregistrare în grupul țintă. Înainte de demararea fiecărei activități primești un e-mail (pe adresa de email cu care te-ai înscris în proiect). Te programezi online la fiecare activitate, în funcție de opțiunile de zi/oră disponibile în calendarul activității respective. Atenție, locurile sunt limitate!

După participarea la fiecare activitate, dai feedback și poți consulta rezultatele; În cazul în care întâmpini greutăți la un moment dat, adresa de e-mail de contact îți oferă suportul necesar.

2. Dacă particip doar la prima activitate, pot să mă retrag din proiect?

Doar dacă te înscrii la unul dintre cazurile de retragere stipulate în Contractul de Colaborare, altfel NU. Cazurile acceptate de retragere din proiect, conform Contractului, sunt:
- Cazuri medicale foarte grave
- Mutare definitivă din țară
- Deces

În speranța că nu va fi vreunul dintre cazurile de mai sus, dar totuși dorești să te retragi din proiect, va trebui ca Universitatea de care aparții să demareze procedura de recuperare a cheltuielilor, de asemenea menționată în Contractul semnat în momentul intrării tale oficiale în proiect (la Conferința de Management al Carierei la care ai participat).

3. Legat de activitățile proiectului: pe ce perioadă se desfășoară? Unde? Cat timp îmi ocupă?

Activitățile proiectului încep din septembrie/octombrie 2014 și se finalizează cel târziu în luna iunie 2015. Nu se poate spune de acum cu exactitate în ce perioadă se va întâmpla fiecare activitate, dar te invităm să îți verifici constant contul de pe website și e-mail-ul, respectiv să menții legătura cu reprezentanții Universității tale pentru a afla informațiile în timp real.

Așadar până în luna Iunie 2015 trebuie sa participi la minim 3 activități (cele obligatorii).

- Conferințele de Management al Carierei cu o durată aproximativă de 3 ore, se desfășoară în spațiile Universității;
- Consilierea generică, cu durata de aproximativ o oră, se desfășoară în spațiile special desemnate pentru această activitate, din fiecare Universitate;
- Vizitele la Companii, cu durata de o zi (aprox. 8 ore), se desfășoară la sediile angajatorilor selectați.

În ceea ce privește activitățile opționale, Consilierea specifică durează aprox 8 ore (se desfășoară în spațiile special desemnate din Universitate), iar Conferințele pe teme orizontale au fiecare durata de 2 zile (ambele conferințe se organizează la Timișoara).

Poți să participi la activități o singură dată. Startul programării pentru fiecare activitate va fi anunțat de Universitatea ta pe e-mail.

Stai linistit(ă), vei avea oportunități multiple de participare pentru activitățile obligatorii. În schimb activitățile opționale dispun de locuri mai puține decât numărul de participanți, deci îți sugerăm să te grăbești cu înscrierea, odată ce startul a fost dat.

4. Primesc diplomă/adeverință/atestat de participare?

Da, după ce ai bifat toate activitățile proiectului (cel puțin cele obligatorii) și ți-ai îndeplinit toate obligațiile contractuale, primești o Adeverință de participare în acest proiect.

5. Vizita de studiu se consideră că este un stagiu de practică?

NU, vizita de studiu la companii nu este stagiu de practică, ci este exact o simplă vizită. Un stagiu de practică necesită să se desfășoare pe o perioadă mult mai mare de timp, de aceea vizita nu poate fi recunoscută drept stagiu.

6. Care sunt beneficiile financiare, în ce sumă și cum se pot accesa?

Un student înscris în proiect poate beneficia de unul din cele două tipuri de subvenții: subvenția de participare (în sumă de 500 lei) și subvenția socială (în sumă de 1.000 lei). Pentru detalii exacte privind criteriile de eligibilitate te rugăm să consulți Regulamentul de acordare a subvențiilor (postat pe website) și să contactezi responsabilii Universității tale, la adresele de e-mail de la contact.

7. Dacă NU sunt cetățean al unui stat UE, în ce condiții pot să particip la proiect?

În proiect poți participa doar în cazul în care ai primit deja cetățenia unui stat UE. În momentul semnării Cererii de intrare în proiect (la Conferința de Management al Carierei la care deja ai participat), ar fi trebuit să poți dovedi acest lucru (Atenție! Permisul de ședere nu dovedește cetățenia).

8. M-am înscris în proiect cu o altă specializare decât cea la care sunt înscris, pentru că specializarea mea nu se regăsea pe lista specializărilor eligibile la înscriere.

Dacă specializarea ta nu se regăsea în listă este pentru că nu ești eligibil pentru înscrierea în proiect, ca urmare a specializării pe care o urmezi. În acest condiții, intrarea ta în proiect se bazează pe o informație falsă și ești nevoit să te retragi înainte de a mai beneficia de o altă activitate.

9. Cum se hotărăște care sunt studenții care vor beneficia de consilierea specifică?

La consilierea specifică participă doar 16,67% din întregul număr de beneficiari (1000/6000). Selecția celor 16,67% se realizează pe baza următoarelor criterii:

- Criteriul aplicării: studenții, după participarea la consilierea generică, vor avea opțiunea de își exprima dorința de a participa la consiliere specifică. În cazul în care studentul nu este interesat să participe, el nu intră mai departe în procesul de selecție. Dacă optează pentru a participa la consilierea specifică, se vor aplica în continuare următoarele două criterii de selecție.

- Criteriul apartenenței la un grup vulnerabil: se va oferi acces preferențial studenților care provin din grupuri vulnerabile.

- Criteriul temporal: completarea listei persoanelor acceptate pentru consiliere se va realiza în ordinea cronologică a aplicării, în limita locurilor rămase libere.

Prin urmare, ce va trebui să faci este ca după participarea la consilierea generică, să îți exprimi cât mai curând opțiunea de a participa la consilierea specifică (atunci când ești informat că această opțiune este activă pe website), pentru a te asigura că vei avea avantajul temporal al aplicării.

10. Ce se întâmplă în plus la consilierea specifică față de consilierea generică?

Ambele tipuri de consiliere au în comun faptul că utilizează metode computerizate de cunoaștere și testare. Astfel, testarea computerizată îți permite să îți analizezi diverse dimensiuni ale personalității tale în comparație cu un eșantion reprezentantiv din populația luată în considerare în momentul etalonării testelor pe populația României.

Pe de altă parte, însă, consilierea specifică permite suplimentar discutarea aprofundată cu un consilier profesionist, analiza personalității tale, dezvoltarea cunoașterii de sine și identificarea căilor posibile de acțiune pentru a te dezvolta personal și profesional, respectiv elaborarea unui plan de carieră. Toate acestea constituie șanse reale pentru a te cunoaște mai bine și a lua decizii bine fundamentate cu privire la viitorul tău profesional.

11. Ce ce întâmplă dacă voi pleca cu bursa Erasmus pe perioada anului universitar curent?

Va trebui să te asiguri că poți finaliza activitățile proiectului până pleci din țară.

12. Care este termenul limită până la care se mai pot înscrie studenți? Am colegi care doresc să se înscrie și nu știau dacă mai este posibil.

Înscrierile sunt deschise în continuare, însă activitățile se organizează dinamic, în funcție de numărul de studenți care se înscriu per specializări. De aceea, pentru a îți asigura șanse reale de participare la activități, recomandăm înscrierea cât mai rapidă, pentru a avea șansa de a participa la primele Conferințe de Management organizate pentru specializarea la care studiezi, neștiind dacă în viitor se vor mai înscrie suficient de mult studenți care să constituie beneficiarii unei alte Conferințe pe aceeași specializare.

13. Vizitele de studiu se realizează la companii alese de noi sau nu alegem noi compania dorită?

Nu, vizitele de studiu se realizează la companii pe care Universitatea la care studiezi le consideră relevante pentru specializarea pe care tu o urmezi.